Kayboluş Yolundan Geri Dönüş Şarkıları

15 EYLÜL


15 Eylül geldi sen yoksun

Bir esmer sonbahar hayaliyle

Ceplerimi umutla doldurup

Koştum bütün gücümle

Ayaklarımın altında bulutlar

Ellerim rüzgar toplar

Yaklaştım, yaklaştım, yaklaştım derken

Ayağım takılıp sensizliğe

Binlerce benden olan bir yalnızlığa düştüm

Ellerim kan, dizlerim yara

Kalbim mahsun, 15 Eylül hayalleri senden yoksun

Gece sonsuz kere saplanır kalbime

Her saniye biraz daha batıyorum karanlığa

Bir ıslık kesse de suskunluğumu

Tükettim bütün sözlerimi

Çorak, unutulmuş bir bozkırda

Kurumuş dudaklarım kanasa da

Rengi gerçek sayılmadı

Gösterişli bir idamda

Binlerce insana seslenir

Dünyada ilk aşkı itiraf eder gibi anlattım

Anlattım seni de, beyhude sayıldı hepsi

Sensizlik cevabı aldım

Sensizlik gerçekten de ne garip bir kelime

Sana hasret olmak onurlu bir savaş

Kalbimi tamamlamaya çalışmak seninle

Fevkalade bir çaba olsa da

Yaşım yetmiyor bu gençliğe

Yorgunum sensizlikte

Gözlerim yorgun boşluğa bakmaktan

Ellerim yorgun hayallere ulaşmaya çalışmaktan

Her gün doğup her gün ölmekten yorgun

15 Eylül geldi yoksun

Ölümden döndüm geldim de sen yine yoksun


    01:12

16.09.2023

-------------------------------------------------------------------


SENSİZLİK GÜNLERİ


Henüz iki gün oldu ben öleli

Durmadan bir şarkı çalıyor şimdi

Ruhumu kaybettiğim şehrin sokaklarında

Karanlık, soğuk o sokaklarda

Rüzgar artık omuzlarımda bir yük

Güneş unuttu bu şehri bir anda

Ellerim sonbahara karıştı

Yüzümd sevmediğin çizgiler

Kalbimde bir sızı

Geçecek diyorum bu günler geçecek

Ayrılık baki değil o gün gelecek


Henüz iki gün oldu ben öleli

Çok zor sensizlik günleri

Duyduğum her seste

Koşuyorum yalınayak pencereye

Gelen sen misin diye

Ellerim hayaller çiziyor

Yalan, gerçek bir dünyada

Mutlu rüyalar bir cuma gecesinde

Ansızın hapis kaldı

Ağırlığımca günaha battım

Seni yalnız bıraktım bir savaşın ortasında

Sen kahraman, sen kadın, sen sevgili


Henüz iki gün oldu ben öleli

Alışkınım sanırdım yalnızlığa

24'ü doldurmak kolay derdim

Görmesem yüzünü kör olmam

Duymasam sesini sağır olmam ya

Bilirim derdim bilirim ayrılıkları

Yalanmış, yalanmış tüm bildiklerim

Ben gitmenin böylesini görmedim

Tanrı bile böyle çekip almaz ruhumu

Karanlık böyle çökmez geceye

Her ölüm aniyi

Bir farklı hissettirdi yine de bu benimkisi


Henüz iki gün oldu sen gideli

Ne demekti yaşamak

Sana anatmadıkça ne anlamı var

Güneş oğmuş batmış neye yarar

Br çiçek açsa seni görmeden ne kadar yaşar

Zihnimde karanlık odalar

Biri açılıyor biri kapanıyor

Bir gün daha öldürdüm

Bir gün daha astım kendimi sensizlik ipinde

Soramadım bile son arzumu

Tek kişilik bir idam

Sonsuz sensizlik

Dön, kalbim üşüyor


    22:34

12.09.2023 

------------------------------------------------------------

PERŞEMBE HAYALİ


Çıkar gelirim bir temmuz akşamı

Biriktirdiğim bütün yaz hüzünleriyle

Valizler boş, yollar beklediğimden bozkır

İsmime aşina bir şehirde sen

Tek bir adım atmadan

Sokaklarını ezberlediğim şehir

Bir şehir bir insana ne kadar benzer

Toprağı esmer, geceleri sessiz

Gündüzleri tembel bşr telaşta

Şehrin ortasında ben

Gözler üzerimde

Henüz gelemedim, yollar zihnimde

sıcak hissediliyor sıcak teninde

Cehennemin kapıları açılmış

Otuzlarımda hazırım öldürülmeye

Bir çift buğulu göz ile

Karşı çıkamam beyazları giydim bile

Adım adım ilerliyorum henüz gelmedim

Henüz gelmedim son yenilgime

Zaman avuçlarımda erir

Bir şanssız tesadüf

Bir korkak bakış

Hızlandırıp yavaşlatır her saniyeyi

Kaça bir şairim artık

Varıp saklanabileceği tek yer olan

Islak bir perşembe hayali

Sararken bütün bedenimi

Çıkar geliri bir temmuz akşamı

Henüz gelmedim

Ölüm gibi en güzel beklemedeyim


23:19

14.07.2023

------------------------------------------------------------------------


ÖLÜM HAFİFLER SENSİZLİKTE


Mutluluk, geç açan bir çiçek

Bahar, yolları kilitli yalandı

Ben ömrümün en gece yarısında

Aptal yorgunluğumu hüzne karıştırırken

Sen, beni bekliyordun habersiz


Yorgun genç bir yürek

Rüzgarlarla dalga geçen saçların

Umudun ispatı gözlerin

Ve yüz yıllık yalnızlıklara inat boynunla

Beni bekliyordun benden habersiz


Bir kavuşma ateşi alev aldı o gün

Cehennemi ısıtmak bize kaldı

O yasak hayaller maviye boyadı zihnimi

Ellerim bin dilli bir disizdi

Saatler açarken aramızdaki mesafeyi

On üç yıllık bir mucize bulduğunda bizi

Habersiz bekliyordun sen beni


Seksen sekiz ölüm var önümde 

Seksen sekiz ölüm bu hayattaki ilk günüme

Azarlanan gülmeyişlerim hazır

Kanım daha bir kırmızı

Adımlarım unutuyor bir bir yorgunluklarını

Sanrılar kayboluyor gerçekliğinde

Ben, seni bekliyorum senden habersiz


Hasretler kıyaslanmaz bilsem de

Ben en büyük hasretlere hapis

En büyük sevgiye mecburum

Sen dokuz buçuk ömür yokken bir gecede

Ben kıpırdamadan dururum olduğum yerde

Yaşamak ağır gelirken

Ölüm hafifler sensizlikte

Ben haberiz seni beklemekte


06:32

02.07.2023

---------------------------------------------------------------------


ESMER KANARYA


Hüzün dolu bir yaz daha zorlarken kapıyı

Üzüntülerimi toplamaya başlayınca

Karanlık değdi pencelerelerime

Ellerim gitmedi kapamaya perdeleri

Çırılçıplak sahteliğimi görsün istedim

Görsün bütün insanlık


Koşup koşup sarıldım aynı renge

Aynı renkte aktı yine gözyaşlarım

Tükenince gücüm aynı yerde

Yüzümü çevirdim gökyüzüne

Seni aradım seni karanlıkların katili

Umutların son ismi esmer kanarya


Bu yavaşça biten ömrüm

İlk defa bu kadar heyecan dolu

Ellerimin sarılığı azaldı

Aynı kelimelerim aynı cümlelerim

Şimdi daha güzel söyleniyor dilinde

Ve dilinden çıkan her kelimeyi

Dudağından yakalayıp saklamak istiyorum


Esmer kanaryam açmış kanatlarını

Bekliyor o sonbaharı, sonbaharın ilk günlerini

Soğuk başka bir memlekette

Bir ateş yakacağız bütün geçmiş ve geleceğe

Karlar yağdığında boynunda bir yer beğeneceğim

Sızlarken ellerim soğuktan

Karnında yanan cehenneme dokunacağım

Ve yanmamız kesinleşecek


Ben bütün bir ülkeyi aldım karşıma

Sen zaten ilk gün asi doğdun

Biz gelince aynı toprak parçasına

Aynı zamanın bir saniyesine

Bir mutluluk başlayacak

Yoksul ve fakir halka inat

Dışarıda insanlar ölürken

Biz yeni bir hayat doğuracağız

Hiçbir şeyden haberimiz yok

Her şeyi bilirken


         20:40

     29.05.2023


--------------------------------------------------------


ÇOK ÇOK

 

Uyudum adın dilimde

Uyandım yine sen

 

Çeyrek asırlık bir savaşın sonunda

Nice kayıplar gözümün önünde

Bütün o yorgunluklar

Güneşi batırma arzusundaki karanlıklar gibi

Omuzlarımdan aşağı çekse de beni

Bir umut aklımda yine sen

 

Başardıkları bir avucu doldurmayan ben

Yürürken yalnız bir sokakta

Hem de yanlış bir mevsimde

Yağmurlar doldururken gözlerimi

Islak adımlarımda yine sen

 

Açlık küçücük bir oyuncak gibi

Düşerken çocukların cebinden

Bu haksızlığa takılıp düşen ben

Sızlayan dizlerimi ve yüreğimi avutma çabasında

Bir yudum emek yine sen

 

Sen, Camino ve Risus’un tanrıçası

Güzel hayaller deryası

Gülüşün bu kalemde mutluluğun karşılığı

Kelimelerin tekrar eder çok çok

Tenini ezberledim ama seni görmüşlüğüm yok

 

Aşkın sonbaharında

Yol sürüklenirken kayboluşa

Sakıncası olmayan bir istek

Bir geri dönüş şarkısına sebep oldu

Artık sen varken varım

Sen yokken zaten yok

 

Uyudum adın dilimde

Uyandım yine sen

 

            05:07

      29.03.2023

-----------------------------------------------------------


DOKUZ BUÇUK ÖMÜR

 

Ellerimden kayıp giden yıllarıma karşı

Gencecik bir sevgi hayaline tutunmaya çalışmak

Yerle bir eder şimdi beni

Onu istemek büyük bir günah olsa da

Geceyi siyaha boyamaktan ve

Çıkmaz sokağın sonuna doğru koşmaktan

Vazgeçmeyen korkak ve yalancı şair ben

Dokuz buçuk ömür beklerim şüphesiz

Soğuk ve cennette düşünülmüş bir cumartesi

Sevgilerin sonu

Gerçek bir şiirbazın ilk günü demek

Demek ki öldürmeden ölmek yokmuş

Reading Zindanı’ndan haykırılan sesler

Hala sarı bir ormanın tam ortasında

Hayatının değişeceği o anda duyulur

Kararsızlığıyla ün salmış sarı parmak

Karşısında beni görür

Ve o soru yeniden sorulur

                09:13

           12.02.2023

------------------------------------------------------------------

GERİ DÖNÜŞ ŞARKISI

 

Gecenin sonsuzluğuna hapsedildiğim

Geçmişin acılarıyla boğuştuğum

O en aciz olduğum anda seni buldum

Bir mucizeden fazlası

Kayboluş yolundan geri dönüş şarkısı bu

Bu öyle bir nefes almak ki

Bütün karanlıkları içine çekip

Işıl ışıl bir bahar sabahı üflemek gibi

Beş kutsal yerinden biri boynuna hem de

Şiirlerle dolu o nefes erişince sana

Uyanacak dokuz buçuk asır sonra

O deniz kıyısı şehirlerinin prensesi

Sade bir gamze hayali

Adem elmasının en parlak yeri

Hayatta tutacak seni

Zaman akmadan yıllar geçecek

Çocuk bir sevgi büyüyecek

Kayıp şair dönünce yolculuktan

Yeni yeni Pazar sabahı kavuşmaları

Hiç bitmeyen bir olma çabaları

Adlandırılacak bizi bilmeyen insanlarca

Yağmurdan bir ev yaratacağız

Bomboş sokakların orta yerinde

Üstünde bir bahar elbise

Kim bilir kaç hayal gerçek olacak

Esince kavuşma rüzgarı, adı isminle anılacak

               05:03

          21.02.2023

---------------------------------------------------------------------

CAMİNO

 

Camino bir isimden fazlası

Bütün hasretlerin yeni adı

Taze güzelliklerin betimlemesi

O tek bir kelime edemez

Saçlarımı okşayamaz

Ben nedensiz hüzünlere dalınca

Ama o, o kadar çok şey demektir ki

Çaylak şairler anlatamaz bunu

Dayayınca sırtımı ben karanlıklara

Gözlerimden umutsuzluk sızarken

Ellerim huzursuzlanınca günahlardan

Camino gelir ve beni kendime getirir

Aşkın parlak rengini saçarak etrafa

Kalbimde bir devrim başlatır

Bütün adil olmayan sevgilere inat

Camino bir devrim şarkısı

İşçi ellerim, ezilmiş, hor görülmüş kalbim

Ve özgürlüğü tutsak edilmiş zihnimin

Kurtuluş umudu, yaşam tutkusu

Camino, bütün beyazların beyazı

Kalbimde kelebek adımları

Dudaklarımın acı çeken çağrısı

Büyü ve genişle bütün geleceğe

Yeniden doğuşuma bir beşik

Ve son ölüşüme bir mezar ol

Al ve sar beni kendine

Unuttur tekrar eden yorgunluklarımı

Boğ beni beyaz sesinle

Ve bir kez daha söyle

Camino bir devrim şarkısı

              04:06

          16.03.2023

------------------------------------------------------------------

RİSUS

 

Yolun yarısına yaklaşınca

Sandım ki bitti artık aşka dair kelimelerim

Adımlarım zayıfladı sevda yolunda

Gülüşlerim dedim sona erdi artık

Yok saydım mutluluk günlerini

Hüzne sürüklenen ben ademi şair fakat

Bir mart ortası gecesinde

Arşa yükseldim bulutlara çarparak

İçimde çoşkulu bir heyecanla

Binlerce yeni kelime hücum etti kalemime

Baharlar doldu yeniden yüreğime

Yolun yarısında döndüm yolun başına

Yeni bir hayat bahşedildi bana

Peki kimdi bu?

Kimdi bir ölümlüyü tanrılar katına çıkaran

Mutluluğu beş harfe çeviren kimdi

Risus, Risus, Risus

Onu ilk gördüğüm anda zaman durdu

Bütün kainat sustu

Tanrı ilk defa şaşırdı

Ve unuttu geri kalan her bir insanı

Bütün dünya, geçen onca yüzyıl

O savaşlar, o zaferler

İlk yağmur, toprağın doğumu

Çiçekler, baharlar

Milyarlarca  yıldız ve güneş

Sadece o gülüş yaşansın diye yaratılmış

Ve ben kilometrelerce uzakta da olsam

Gördüm, Risus’u gördüm

Ben, yaşadım diyebilecek tek insan

Mutluluğun ve aşkın ne olduğunu anlayan

Nefes almanın tadına ilk defa bakan

Sevmeyi anlayan ve insanlığa anlatacak olan ben

Gördüm, Risus’u gördüm

               05:18

            16.03.2023

----------------------------------------------------------------------

Yorum Gönder

0 Yorumlar